سفارش تبلیغ
صبا ویژن
به مناسب سالروز آغاز رهبری حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله العالی)
جمعه 92/3/17 ساعت 3:15 عصر | نوشته ‌شده به دست سیمرغ | ( نظر )

در عصر غیبت امام زمان(عج)، برای مقدمه چینی و آماده سازی پذیرش حکومت آن حضرت، طراحی نظامی ضروری است که در مسیر ولایت امام عصر(عج) حرکت کند. این امر محقق نمی شود مگر با حاکمیت ولایت فقیه، در مقام نائب ولی عصر بر جامعه اسلامی و سراسر جهان. مقام معظم رهبری در این باره می فرماید: "اکنون مدنیت بشری شاهد آن است که کشوری با نظام ولایت، یعنی حاکمیت دین و تقوا اداره شود. این برای بشریت که انواع نظام های بشری را آزموده و در هیچ یک، درمان دردهای اساسی خود را نیافته، آزمایشی مهم و تعیین کننده است." در دوره ای که برخی از سر بی سوادی و یا کینه توزانه بر اصل ولایت فقیه می تازند و به تعبیر رهبری نیمه سوادانه عنوان می کنند ولایت فقیه ابتکار امام خمینی (ره) است با اندکی مداقه در فقه شیعه روشن خواهد بود که امام تنها این فکر عمیق فقه شیعه را به توجه به مقتضیات جهان امروز مدون نمود تا برای مردمان عصر حاضر نیز قابل درک و فهم باشد.

 

 


 

در میانه فتنه های زمانه حاضر البته امام امت چراغی دیگر در مسیر روشنایی ما قرار دادند و با بیان "خون دلی که پدر پیرتان از این دسته متحجر خورده است، هرگز از فشارها و سختی های دیگران نخورده است" در پیامی به روحانیان سراسر کشور از روحانی نمایان متحجری شکوه می کند که درمسیر انقلاب جاودانه بهمن 57، بیشترین فشار را به ایشان وارد ساختند. امروز نیز ادامه همین قشر ،فشارهایشان را بر رهبری و بر دل و جان جوانان پاک سیرت ایرانی ولایتمدار می افزایند و اجازه نمی دهند تا روح ولایت فقیه با آرامش بر جامعه حاکم شود و همواره سعی می کنند تا با غبارآلود کردن فضای جامعه مانع از شنیده شدن پیام ناب ولایت فقیه شوند تا از این رهگذر به مقاصد دنیوی خود دست یابند.

 

 

امروز که فرزندی صالح از مکتب خمینی کبیر (ره) ، دست بر اراده کشور برده است تا شبهای بی خمینی را آفتابی برای تابیدن باشد و در این هنگامه پر ز فتنه وظیفه ما چیست؟ آیا در کنار رهبرمان می ایستیم و یا او را تنها خواهیم گذاشت؟ چراغهای دلمان را اصل ولایت خاموش می کند و اکنون این ماییم و پرچمی که برای سپردن به امام مهدی (عج) یارانی میخواهد...

 

قافله عشق در سفر تاریخ است و این تفسیری است بر آنچه فرموده اند: کل یوم عاشورا و کل ارضٍ کربلا... این سخنی است که پشت شیطان را می لرزاند و یاران حق را به فیضان دائم رحمت او امیدوار می سازد    .    .. ای دل! تو چه می کنی؟ می مانی یا می روی؟

 

الف) تلاش در تبیین اندیشه های رهبری :

 

برای روشن شدن وظایفمان در این حوزه با مثالی از رهبری موضوع را روشن می کنیم،ایشان در موضوع مُد و مُد گرایی می فرمایند : بنده با مُد خیلی موافقم، جزو آدم هایی هستم که به مد گرایش دارم، اما مدی که از داخل جوشیده باشد. چون مد یعنی ابتکار و نوآوری، نه چیزی که از بیرون بیاید. مد آرایش مو و لباس و حرف زدن ما، همه اش دارد از بیرون می آید ... که این درست نیست.

 

حال در میان جوانان ما چه نگاهی از ایشان در حال گسترش دادن است؟ باید وارد میدان شد و از اندیشه های ایشان دفاع کرد، ? در میان نسلهای سوم و چهارم که از سوی دشمنان قسم خورده این انقلاب مورد هجوم رسانه ای هستند باید روشنگری کرد و باید در این عرصه تلاشی جهادی کرد. تولید آثار فرهنگی،هنری و رسانه ای در حوزه اندیشه رهبری و مطالبات ایشان ئ نیز حضور تمام قد در تمامی عرصه های علم،فرهنگ و هنر این مرز و بوم عهدی است که بر آن استوار خواهیم بود.

 

ب) ترویج سبک زندگی رهبری در جامعه :

 

در این موضوع هم با دو مثال آغاز می کنیم، ایشان در مورد مطالعه و اهمیت آن می فرماید :"من در دوران جوانی زیاد مطالعه می کردم، غیر از کتاب های درسی خودمان که مطالعه می کردم و می خواندم، هم کتاب تاریخ می خواندم، هم کتاب ادبیات، هم کتاب شعر، هم کتاب قصه و رمان می خواندم. به کتاب قصه خیلی علاقه داشتم و خیلی از رمان های معروف را در دوره نوجوانی خواندم شعر هم می خواندم. من با بسیاری از دیوان های شعر در دوره نوجوانی و جوانی آشنا شدم. به کتاب تاریخ علاقه داشتم و چون درس عربی می خواندم و با زبان عربی آشنا شده بودم، به حدیث هم علاقه داشتم. الان احادیثی یادم است که آنها را دوره نوجوانی خواندم و یادداشت کردم. دفتر کوچکی داشتم که یاداشت می کردم..." و یا در موضوع خدمت به پدر و رهاورد آن می توان به گوشه ای از زندگی ایشان اشاره داشت که خودشان می فرمایند: "مرحوم پدرم در سنین پیری به بیماری آب چشم مبتلا شد که باعث نابینایی چشم انسان می‌شود، بنده آن وقت در قم بودم. چندین بار از قم به مشهد آمدم تا او را برای معالجه به دکتر ببرم. در نهایت ناچار شدم ایشان را به تهران بیاورم؛ چون درمان‌ها در مشهد جواب نمی‌داد. اگر پدر را رها می‌کردم و به قم می‌آمدم، ایشان مجبور بود در خانه بنشیند و چون قادر به مطالعه و معاشرت و هیچ کاری نبود مردد بودم که آیا در کنار پدر بمانم و یا به قم بروم. نزد مرد اهل معنا و آدم بامعرفتی رفتم، به او گفتم: خیلی دلم گرفته است، از طرفی نمی‌توانم پدرم را با این چشم نابینا تنها بگذارم، از طرفی هم اگر بنا باشد پدرم را همراهی کنم، من دنیا و آخرتم را در قم می‌بینم. آن مرد یک تأمل مختصری کرد و گفت: بیا یک کاری بکن و برای خدا از قم دست بکش و برو در مشهد بمان. خدا دنیا و آخرت تو را می‌‌تواند از قم به مشهد منتقل کند. دیدم این حرف خوبی است، برای خاطر خدا پدر را به مشهد می‌برم و پهلویش می‌مانم. به مشهد رفتم و خدای متعال توفیقات زیادی به ما داد. به هر حال به دنبال کار و وظیفه خود رفتم." در این روزها که صحبت از اصلاح سبک زندگی در میان است و نوجوانان و جوانان به دنبال الگوهایی نزدیک برای خود هستند چه مصداقی بهتر از رهبری فرزانه انقلاب می توان به ایشان معرفی کرد، دستگاههای فرهنگی و آموزشی و نیز معلمان و اساتید می توانند در این مسیر نقشی ماندگار و مهم ایفا کنند.

 

 

و در این مجال از کلام سید شهیدان اهل قلم خطاب به رهبری عزیزمان می گوییم : . . . ما به جهاد فی سبیل الله عشق می ورزیم و این امری است فراتر از یک انجام وظیفه خشک و بی روح. این سخن یک فرد نیست، دست جماعتی عظیم است که به سوی حضرت شما دراز شده تا عاشقانه بیعت کند. بسیارند کسانی که می دانند پیروی از شما برای پیروزی حق از همان ارجی در پیشگاه خدا برخوردار است که شمشیر زدن در رکاب حضرت حجت(عج) و نه تنها آماده که مشتاق بذل جان هستند. سر ما و فرمان شما. کمترین مطیع شما سید مرتضی آوینی و اینک میلوینها آوینی همراه رهبری عزیز هستند و عاشقانه و عاقلانه در مسیر گفتمان انقلاب اسلامی و اصل ولایت فقیه خستگی ناپذیر تلاش می کنند.



 
تبلیغات
آمار بازدید

بازدید امروز : 42

بازدید دیروز : 29

کل بازدیدها : 177198