«هنگامی که آن بخش از دیوار «مسجد کوفه» که هم جوار خانه ی عبدالله بن مسعود است، خراب شود، آن زمان، زمان نابودی حکومت مردم است و هنگام نابودی آن، حکومت قائم آل محمد (علیه السلام) ظهور خواهد کرد.» (1)
ایشان در روایتی دیگر فرمودند:
«فرمانروای مردم در این هنگام ستمگری نافرمان است که به او کاهن و جادوگر گفته می شود.» (2)
برخی از روایت ها یادآور شده اند که شَیْصبانی پیش از ورود نیروهای سفیانی، در «کوفه» است. امام فرمودند:
«این چگونه است که پیش از سفیانی، شیصبانی از کوفه خروج می کند. او خون مؤمنان زیادی را بر زمین جاری می سازد.» (3)
همچنین مردی به نام عوف سلمی خروج می کند و برخی از روایات می گویند:
محلّ و مقرّ او تکریت است. (4)
دوشنبه 90/3/16 ساعت 5:24 عصر | نوشته شده به دست
سیمرغ
| ( نظر )
|
عصر یک جمعه دلگیر دلم گفت بگویم، بنویسم
که چرا عشق به انسان نرسیده
چرا آب به گلدان نرسیده
و هنوزم که هنوز است
غم عشق به پایان نرسیده
بگو حافظ دلخسته ز شیراز بیاید
بنویسید هنوزم که هنوز است
چرا یوسف گمگشته به کنعان نرسیده
و چرا کلبه احزان به گلستان نرسیده
عصر این جمعه دلگیر
وجود تو کنار دل هر بیدل آشفته شود حس
کجایی گل نرگس ؟
سه شنبه 89/6/9 ساعت 4:37 عصر | نوشته شده به دست
سیمرغ
| ( نظر )
|
نامه توسط یک دختر 11 ساله نوشته شده.بسیار جالبه.حتما تا انتها بخونید.
شنبه 89/6/6 ساعت 4:10 عصر | نوشته شده به دست
سیمرغ
| ( نظر )
|
روایات و احادیث بسیاری در خصوص امام زمان (عج) از زبان معصومین نقل کرده اند . در اینجا به برخی از آنها اشاره شده .برای دیدن روایات و احادیث معصومین (سلام الله علیهم اجمعین) به ادامه مطلب بروید .
یکشنبه 89/5/31 ساعت 3:25 عصر | نوشته شده به دست
سیمرغ
| ( نظر )
|
در قرآن، آیات بسیارى وجود دارد که به شهادت روایات مستند و معتبر، درباره حضرت مهدى(علیه السلام) و قیام جهانى او نازل گردیده است.
در کتاب شریف «المحجّة فى ما نزل فى القائم الحجّة(علیه السلام)» که توسط محدث بزرگوار، مرحوم سید هاشم بحرانى و با بهره گیرى از دهها جلد کتب تفسیر و حدیث، تألیف گردیده، مجموعاً (132) آیه از آیات کریمه قرآن ذکر شده که در ذیل هر کدام یک یا چند روایت در تبیین کیفیت ارتباط آیه با آن حضرت(علیه السلام) ، نقل شده است.
در اینجا به ذکر چند روایت در این مورد، بسنده مى کنیم:
ادامه مطلب...
دوشنبه 89/5/25 ساعت 2:30 عصر | نوشته شده به دست
سیمرغ
| ( نظر )
|
انتظار یعنی قانع نشدن ، قبول نکردن وضع فعلی و تلاش برای رسیدن به وضع مطلوب که مسلم است که این وضع مطلوب با دست قدرتمند ولی خدا حضرت حجه بن الحسن (عج) تحقق پیدا خواهد کرد . باید خود را به عنوان یک سرباز ، به عنوان یک انسانی که حاضر است برای چنین شرایطی مجاهدت بکند آماده کنیم . انتظار فرج معنایش این نیست که انسان بنشیند ، دست به هیچکاری نزند صرفاً دل خوش کند که ما منتظر امام زمان (عج) هستیم . این انتظار نیست . انتظار دست قدرتمند الهی ملکوتی است که باید بیاید به وسیله خود این انسانها با کمک این انسانها ، سیطره ظلم را از بین ببرد و حق را قالب کند و پرچم توحید را بلند کند و انسان را بنده واقعی خدا بکند . آماده باید بود برای این کار .
مقام معظم رهبری
پنج شنبه 89/5/21 ساعت 3:56 عصر | نوشته شده به دست
سیمرغ
| ( نظر )
|
شب زنده داران سحرخیزى که به نیّت قرب الهى دست از خوردن و آشامیدن و بسیارى لذت هاى حلال دیگر کشیده اند، بندگان با اخلاصى که زبان و چشم و گوش و دست و حتّى دلشان را در محدوده فرمان خداى تعالى از هر چه ناخوشایند اوست باز داشته اند، ایمان آوردگان صادقى که یاد محرومان مجال کامرانى را از آنان گرفته و ذکر قیامت فرصت گناه و نافرمانى را از ایشان سلب کرده است، از طلوع فجر تا غروب خورشید چه حالى دارند؟ حال منتظران نیز همانگونه است! آنان در پیشگاه خدا چه اجرى دارند؟ پاداش منتظران نیز همانند اجر آنان است!
سه شنبه 88/6/3 ساعت 4:23 عصر | نوشته شده به دست
سیمرغ
| ( نظر )
|
از بیکران سبز اقیانوس غیبت
مىآید او تا ساحل چشم انتظاران
آید به گوش از آسمان: اینست مهدى !
خیزد خروش از تشنگان: اینست باران !
سید حسن حسینى
پنج شنبه 88/5/29 ساعت 3:9 عصر | نوشته شده به دست
سیمرغ
| ( نظر )
|
سه شنبه 88/5/20 ساعت 4:54 عصر | نوشته شده به دست
سیمرغ
| ( نظر )
|
این کلام زیبا و ترجمان سخن مولا على علیه السلام ، ارمغانى براى نسل نو است .
کنکاش در شناخت شخصیت جوان و آگاهى از توان و کارآمدى آنان در تاریخ اسلام، چرایى جوان بودن یاران حضرت مهدى موعود علیه السلام را پاسخ مىگوید.
وصف جوان
جوانى بهار سبز حیات است و فصل شیرین زندگى را در جوانى مىتوان جست. نشاط، شادابى،تلاش، اراده، پشتکار، نیرو، احساس، نوگرایى، فضیلت جویى و دهها ویژگى دیگر در این مقطع جلوه مىکند .
جرقههاى هویتجویى و استقلالطلبى که به نوعى همراه با بازیابى و بازسنجى گذشته خود و جامعه است، نخست در دوران جوانى زده مىشود.
و بالاخره امید به آینده برجستهترین نماى زندگى یک جوان است .او وقتى به حال و شرایط موجود خود عشق مىورزد و از اراده و تلاش برخوردار مىگردد که افق آینده خود را شفاف و روشن ببیند. این نشاط امید بخش ، به منزله نیروى محرکهاى براى حیات و لذت بردن از کار وکوشش است.